Skip to main content
Majka i dete sigurno plaćaju Raiffeisen karticom

Bezbednosne preporuke i saveti

U nastavku ćete naći preporuke i savete banke važne za opštu bezbednost u digitalnom okruženju, plaćanja na internetu i korišćenje platnih kartica. Preporučujemo Vam da se zbog sopstvene sigurnosti, očuvanja privatnosti podataka i zaštite svojih sredstava, detaljno upoznate sa njima.

Idite odmah na:

1188433439

Primeri fišing kampanja

Zbog vaše sigurnosti važno je da se temeljno upoznate sa primerima zlonamernih fišing poruka i time šta se najčešće navodi u malicioznim mejlovima. To je posebno važno, budući da prevarne poruke oponašaju zvanično obraćanje.

Upozoravamo na prevarne imejlove sa virusom

Došli smo do saznanja da je u toku nova zlonamerna kampanja u kojoj napadači putem slanja prevarne imejl poruke  zloupotrebljavaju ime i logo Raiffeisen banke. Poruka naizgled stiže od Raiffeisen banke, a u prilogu sadrži zlonamerni sadržaj (malware).

Dvoje ljudi koriste laptop i Raiffeisen online usluge

Opšte bezbednosne preporuke

Banka nikada od bilo kog svog klijenta ne traži da unese ili saopšti svoje sigurnosne kredencijale (korisničko ime, lozinku, PIN za mobilnu aplikaciju, PIN ili CVV za platne kartice) putem SMS poruka, i-mejla, društvenih mreža ili drugih vidova komunikacije.

Dvoje ljudi koristi laptop za devizna plaćanja

Saveti kompanijama koje obavljaju devizna plaćanja prema inostranstvu

Preporučujemo da poruke od nepoznatih pošiljalaca ne otvarate i da budete posebno obazrivi ukoliko poruku dobijete navodno od finansijske institucije, državne institucije ili neke druge agencije koja od Vas zahteva podatke o Vašem nalogu, računima ili platnim karticama, odnosno verifikaciju naloga ili unos podataka.

Saveti u vezi sa prevarnim porukama i lažnim ponudama

Preporučujemo da poruke od nepoznatih pošiljalaca ne otvarate i da budete posebno obazrivi ukoliko poruku dobijete navodno od finansijske institucije, državne institucije ili neke druge agencije koja od Vas zahteva podatke o Vašem nalogu, računima ili platnim karticama, odnosno verifikaciju naloga ili unos podataka.

Društvo koristi Raiffeisen online usluge u kafiću

Upotreba javnih wifi mreža

Izbegavajte korišćenje javnih WiFi mreža prilikom korišćenja usluga onlajn i mobilnog bankarstva.

Modeli najčešćih pokušaja onlajn prevara

Kada Vam stigne mejl ili poruka na društvenim mrežama gde se navodi da je radi potvrde prijema neke pošiljke neophodno da izvršite dodatnu uplatu, najpre učinite sledeće:

  • Ukoliko ne očekujete bilo kakvu pošiljku ili onu koja se navodi u primljenom „obaveštenju“, obrišite zlonamerni mejl/poruku i ne odgovarajte.
  • Ukoliko ipak očekujete neku pošiljku, ne odgovarajte na dobijeni mejl/poruku, već najpre kontaktirajte direktno kurirsku službu koja je odabrana prilikom porudžbine, preko njenih zvaničnih kontakt kanala.

 

VAŽNA NAPOMENA:Sve i‑mejl poruke koje Vam budu prosleđene od strane Raiffeisen banke, biće upućene sa i‑mejl adresa/domena „@raiffeisenbank.rs“.

Sve više je rasprostranjena pojava lažnih oglasa na društvenim mrežama koji navode mogućnost poklona ili kupovine robe po nerealno niskim cenama, za koje je potrebno da na određenoj internet stranici unesete svoje lične i/ili podatke sa kartice. NE UNOSITE TE PODATKE

U pitanju su prevare koje je najlakše prepoznati po tome da Vam se roba nudi po nerealno niskim cenama po kojima je nemoguće kupiti bilo gde drugo. Takođe, svaka nagradna igra Raiffeisen banke je uvek oglašena na sajtu, sa jasnim pravilima i rokom trajanja. Kod primanja bilo koje vrste „obaveštenja“ o nagradnoj igri, obavezno se najpre informišite na sajtu banke o aktulenim promotivnim akcijama i, pre bilo čega, NE UNOSITE lične podatke na linkove koji Vam stižu sa takvim „ponudama“.

VAŽNA NAPOMENA:Sve i‑mejl poruke koje Vam budu prosleđene od strane Raiffeisen banke, biće upućene sa i‑mejl adresa/domena „@raiffeisenbank.rs“.

Ukoliko dobijete poruku u kojoj se navodi da ste dobili priliv/uplatu na devizni račun ili da je izvršena neočekivana isplata sa istog, status promene stanja proverite isključivo direktno u banci ili na svom online banking nalogu.

Prevarna poruka najčešće sugeriše da na stranici na internetu unesete svoje podatke ili odgovorite na i‑mejl, te nikako ne treba postupati po takvim uputstvima.Ukoliko sa bankom ne potvrdite postojanje konkretne transakcije ili ukoliko i‑mejl nije poslat sa verifikovane adrese banke, obrišite zlonamernu poruku i nemojte na nju odgovarati.

VAŽNA NAPOMENA:Sve i‑mejl poruke koje Vam budu prosleđene od strane Raiffeisen banke, biće upućene sa i‑mejl adresa/domena „@raiffeisenbank.rs“.

U slučaju da obavljate prodaju ili nudite usluge putem oglasa, može se dogoditi da Vam se obrati potencijalni kupac, zapravo prevarant, koji od Vas traži podatke sa Vaše platne kartice (broj kartice, datum isteka ili sliku kartice), pod izgovorom „uplate na karticu“. U pitanju je prevara i neophodno je da ovakve pokušaje izbegavate i ne delite svoje podatke sa platnih kartica.

VAŽNA NAPOMENA:Sve i‑mejl poruke koje Vam budu prosleđene od strane Raiffeisen banke, biće upućene sa i‑mejl adresa/domena „@raiffeisenbank.rs“.