Skip to main content

Otkriven još jedan pokušaj krađe podataka korisnika

 

Poštovani klijenti,

Obaveštavamo vas da je otkrivena još jedna fišing kampanja slanja zlonamernih imejl poruka, prividno u ime Raiffeisen banke. Ova kampanja je upućena nasumično i klijentima banke i onima koji to nisu. Zlonamerna kampanja ima za cilj krađu ličnih
podataka naših korisnika kako za fizička tako i za pravna lica.

Zbog Vaše lične sigurnosti važno je da se temeljno upoznate sa aktuelnom fišing kampanjom. 

Poruke
stižu sa imejl adresa kakve su, na primer:
noreply[at]raiffeisenbank.profin.me,
noreply[at]help.mojavari.com,
noreply[at]raiffeisenbanke.landklimaumwelt.de
info[at]secure-raiffeisenbank.rs

Zajedničko prevarnim porukama je da ne dolaze sa domena Raiffeisen banke (@raiffesenbank.rs).

Linkovi na koje upućuju klijente takođe nisu na domenu banke, a najčešće nisu ni na domenima u Republici Srbiji (.rs).

Prevarne poruke pozivaju primaoce na različite akcije u vidu ažuriranja svojih podataka, ažuriranja sigurnosti, verifikovanja identiteta, aktiviranja platne kartice i slično.

Kao predmet (Subject) prevarnog imejla u fišing kampanjama se navodi, na primer: “Hitno ažuriranje potrebno: Odmah delujte u vezi vašeg računa!” ili “Morate verifikovati svoj identitet!”.

Poruke upućuju primaoce na zlonamerne internet stranice, koje za cilj imaju krađu ličnih podataka primaoca, podataka za pristup online bankingu i/ili podataka o platnim karticama.

Sve poruke sadrže neke od osnovnih pokazatelja prevare kao što su poziv na hitnu akciju, generičko i/ili nemušto obraćanje i slično.

Uvek budite oprezni, jer banka nikada od korisnika neće tražiti da unese svoje korisničko ime, lozinku, PIN za mobilnu aplikaciju, PIN ili CVV za platne kartice putem SMS poruka, imejla ili društvenih mreža.

Detaljnije o tome kako da se zaštitite pročitajte na linku.